Opleidingscursussen

Pagina bekijken

EHAK CURSUS (eerste hulp aan kinderen)

Ehbo-verening St. Lucas geeft regelmatig de cursus EHBO aan kinderen.
Start:  nieuwe datum wordt zsm bekend gemaakt
Duur:  3 avonden van 20.00 – 22.00 uur
Kosten:  €. 45,00
Waar:     Gezondheidscentrum, Broekwal 64, Helvoirt
De cursus is inclusief baby- en kinderreanimatie.
Om aan te melden of voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Sanne van den Bosch via scholing.ehbohelvoirt@gmail.com

OPLEIDINGSCURSUS EHBO IN HELVOIRT

EHBO vereniging St. Lucas Helvoirt geeft ook opleidingscursussen EHBO voor het diploma van het Oranje Kruis.
Start:    nieuwe datum wordt zsm bekend gemaakt
Duur:   10-12 avonden van 20.00 – 22.00 uur
Kosten:    €. 175,00 (check bij je zorgverzekeraar voor vergoeding)
Waar:       Gezondheidscentrum, Broekwal 64 Helvoirt
Alle onderdelen van de EHBO zullen worden behandeld, o.a. reanimatie met AED, verbandleer en kinder-EHBO.
Heeft u interesse om deel te nemen aan deze uitgebreide cursus, stuur dan een mail naar scholing.ehbohelvoirt@gmail.com.

CURSUS REANIMATIE
Hiervoor kunt u zich aanmelden bij de stichting 6-minutenzone: 6minutenzonehelvoirt@gmail.com

EHBO cursus of reanimatietraining volgen in 2024?
Dit vergoedt je zorgverzekering:

Wil je een EHBO-cursus of reanimatietraining volgen? Goed om te weten dat je zorgverzekering mogelijk (een deel van) de kosten vergoedt. Er zijn veel zorgverzekeraars die vanuit een aanvullende verzekering een bedrag vergoeden voor een EHBO-cursus of reanimatietraining.

Vergoedingsoverzicht per zorgverzekeraar.
Wat er precies vergoed wordt, verschilt per zorgverzekeraar. Bekijk hier een overzicht van de vergoedingen voor EHBO-cursussen of reanimatietrainingen. Zo kun je in een oogopslag zien wat je verzekeraar in 2024 vergoedt. Bij de meeste verzekeraars ligt dit tussen de 100 en 200 euro per jaar.

Informeer bij je zorgverzekeraar.
Niet alle zorgverzekeraars geven concreet aan dat ze een EHBO-cursus of reanimatietraining vergoeden. Ze vergoeden dan een bedrag voor gezondheidscursussen en preventieve cursussen in het algemeen. EHBO-cursussen en reanimatietrainingen vallen hier ook onder. Bekijk wel voor de zekerheid wat hierover in de polisvoorwaarden van je zorgverzekering staat. Of neem contact op met je zorgverzekeraar om het na te vragen.